Nieuws uit de Bibliotheek

Nationale Voorleesdagen 2022

Voorlezen is: een fijn momentje samen!

Of je nu voor het slapen gaat een mooi verhaal voorleest in bed of overdag samen een prentenboek bekijkt, er worden herinneringen voor het leven gemaakt. Voorlezen is een fijn momentje samen en nog nuttig ook! Het heeft namelijk een positief effect op woordenschat, spelling en tekstbegrip.

Tijdens De Nationale Voorleesdagen van 26  tot en met 5 februari 2022 staat voorlezen aan de allerkleinsten centraal, ook in Bibliotheek Staphorst.

Tot en met 5 februari krijgt elk nieuw jeugdlid tot 5 jaar een mini knuffeltje dat bij het verkozen boek hoort. Dit jaar is dat: “Maar eerst ving ik een monster” van Tjibbe Veldkamp.
Voor meertalige kinderen hebben we een (gratis) mini boekje in het Arabisch en Pools voor kinderen. Op = op. Wie neem jij mee?

Kijk hier voor het overzicht van alle activiteiten. Voor peuters en kleuters, maar zeker ook voor (groot)ouders!