Nieuws uit de Bibliotheek

Tara de Weert wint Staphorster voorleeswedstrijd!

Tara de Weert van basisschool De Berkenhorst uit Staphorst heeft vanmiddag de Staphorster voorleeswedstrijd gewonnen. Deze wedstrijd vond plaats in de CNS/Berkenhorst.
Het betrof hier de lokale ronde van De Nationale Voorleeswedstrijd.
De winnaar zal binnenkort Staphorst vertegenwoordigen in de halve finale. En wellicht wordt zij wel De Nationale Voorleeskampioen 2022!

De 5 kandidaten werden, aangemoedigd door hun supporters, om de beurt door presentator Harmke Smit naar voren gehaald en kort aan het publiek voorgesteld. Vervolgens las iedere kandidaat een fragment voor uit een zelf gekozen boek. In de pauze trok de jury zich terug. Er werd gelet op zaken als uitspraak, verstaanbaarheid en tempo. Ook het contact van de voorlezer met het publiek was belangrijk. Na een spannend kwartiertje, werd het verlossende woord door jurylid Hans Berends gesproken.

Tara las een fragment voor uit het boek “Sloddervos” van Dinant Woesthoff. De jury vond dat ze heel natuurlijk en rustig kon voorlezen en aan haar hele gezicht kon je haar emoties aflezen. Tara zal één van de 10 deelnemers zijn van de halve finale die op 2 maart gehouden zal worden in Bibliotheek Kampen.

De Nationale Voorleeswedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door Nederlandse Boekenbon BV.