Hulp bij Belastingaangifte

Voor welke leeftijd? 18+ (iedereen boven 18)
Leren, lezen en lenen Cursussen
Thema Werk en inkomen

Maximale aangifte ondersteuning met cursussen, materiaal en informatie

De bibliotheken zijn een geschikte partner voor de Belastingdienst voor hulp bij de belastingaangifte en de aanvraag van toeslagen, omdat bibliotheken voor iedereen dichtbij en toegankelijk zijn. Bibliotheken werken daarvoor met anderen samen. Burgers kunnen ook nog steeds terecht bij de bestaande hulpstructuur van de Belastingdienst (HUBA: Hulp bij aangifte).

Voor iedereen die vragen heeft over de belastingaangifte of hulp zoekt bij het invullen ervan.

Waarmee willen we je helpen?

Cursussen
De Bibliotheek bied een gratis cursus aan om digitale basisvaardigheden op te doen. Zo regel je gemakkelijk en snel al je zaken met alle overheidsinstanties.

Computers
De Bibliotheek heeft computers met veilige internetverbinding en printfaciliteiten. Mensen kunnen zelfstandig hun (belasting)zaken met de digitale overheid regelen.

Informatie
De Bibliotheek kent spreekuren voor hulp bij belastingaangifte en aanvraag van toeslagen. Mensen kunnen in de bibliotheek terecht op speciale spreekuren of worden rechtstreeks naar het juiste adres verwezen, zodat iedereen individuele hulp op maat kan krijgen.

Meer weten?
Kom naar de Bibliotheek en meld je aan bij de balie met je vraag over belastingaangifte.