Resultaten 1 - 10 van 57

De Bibliotheek Staphorst kan niet zonder vrijwilligers en dus zoeken wij regelmatig mensen die de Bibliotheek een warm hart toedragen. Op dit moment zijn wij voor de Bibliotheek Staphorst op zoek naar een vrijwillige medewerker voor de dinsdagmiddag én een vrijwillige klussenier voor de nodige hand- en

...

Leuke tip: in de Bibliotheek staat een zadenbox van Prachtlint Staphorst. Je bent van harte welkom om zaden van diverse bloemen, kruiden en groenten te 'lenen' om ze vervolgens te zaaien in je eigen tuin.

Zondag 12 mei 2024 is het weer Moederdag. Traditioneel hét moment om je moeder met ontbijt op bed en een cadeau in het zonnetje te zetten. Met dat ontbijt kunnen wij je niet helpen, maar wel met een origineel Moederdagcadeau.

Met (voor)lezen kun je niet vroeg genoeg beginnen en dus hebben wij BoekStart in huis. BoekStart is een programma dat het lezen met kinderen van 0 tot 4 jaar wil bevorderen én ouders met jonge kinderen samen wil laten genieten van boeken. Onderdeel van dit programma is de BoekStart-spaarkaart.

Op maandag 11 maart 2024 ontving de Bibliotheek Staphorst een cheque ter waarde van 5.000 euro van de Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland. Met oog voor duurzaamheid wenden wij dit bedrag aan voor het vernieuwen van het plafond en de aanschaf van ledverlichting.

Op 21 januari 2014 leende Jet Bussemaker, de toenmalige minister van OCW het eerste digitale boek via de Online Bibliotheek. In dat eerste jaar leenden zo’n 80 duizend mensen een kleine 810 duizend digitale bibliotheekboeken. Inmiddels zijn meer dan 600 duizend mensen lid van de online Bibliotheek. En de laatste jaren leenden zij meer dan 5 miljoen e-books en zo’n 2 miljoen luisterboeken. Heb jij al eens een digitaal boek geleend?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de digitale samenleving en dus bieden we ook in de eerste helft van 2024 de cursus Klik & Tik aan. Zo ook het Digiloket | Informatiepunt Digitale Overheid waar je iedere week met al je digitale vragen terecht kunt.