Resultaten 1 - 10 van 55

Op maandag 11 maart 2024 ontving de Bibliotheek Staphorst een cheque ter waarde van 5.000 euro van de Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland. Met oog voor duurzaamheid wenden wij dit bedrag aan voor het vernieuwen van het plafond en de aanschaf van ledverlichting.

De Bibliotheek Staphorst kan niet zonder vrijwilligers en dus zoeken wij regelmatig mensen die de Bibliotheek een warm hart toedragen. Op dit moment zijn wij voor de Bibliotheek Rouveen op zoek naar een vrijwillige medewerker voor de donderdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur.

Hou jij van de

...

Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar zijn de Kinderjury 2024. Zij bepalen welk boek de belangrijkste publieksprijs voor kinderboeken krijgt. Lees jij van 7 februari t/m 9 april 2024 met ons mee? Dan kun je van 10 t/m 24 april 2024 stemmen op jouw favoriete boek in de Bibliotheek Staphorst.

Op 21 januari 2014 leende Jet Bussemaker, de toenmalige minister van OCW het eerste digitale boek via de Online Bibliotheek. In dat eerste jaar leenden zo’n 80 duizend mensen een kleine 810 duizend digitale bibliotheekboeken. Inmiddels zijn meer dan 600 duizend mensen lid van de online Bibliotheek. En de laatste jaren leenden zij meer dan 5 miljoen e-books en zo’n 2 miljoen luisterboeken. Heb jij al eens een digitaal boek geleend?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de digitale samenleving en dus bieden we ook in de eerste helft van 2024 de cursus Klik & Tik aan. Zo ook het Digiloket | Informatiepunt Digitale Overheid waar je iedere week met al je digitale vragen terecht kunt.